Geir-Hugo Nilssen

Mann på 52år fra Tromsø som har bodd i Bardu i 30 år. Er på flytting tilbake og har nå fått muligheten til å realisere en gammel drøm. Bakgrunnen er gleden av å være ute på tur i alle årstider. Har gjennom mange år drevet aktivt med langrenn, randonee (toppturer) og orientering. Starter fra Lindesnes 17 Januar 2010 og skall bruke under 90 dager til Nordkapp. Vil gå alene på ski med sekk. Følg min ferd, klikke på SPOT ikonet til venstre.

mandag 29. mars 2010

Dag 71. 27 Mars 47.Hirvassvuoapio - Kautokeino. 46 km.

Er litt trøtt når jeg skriver ,så det blir ikke så bra alt. Etter denne hytta bestemte vi oss etter litt vingling at vi måtte komme oss over grensen. Etter ca. 5 km. videre østover er det noen vann som går innover mot norskegrensen og vi satset på å finne spor her. Vi kom til grensen og hadde 50 m igjen til grensegjerdet ,da vi måtte ut i sukkersneen og da knakk skia til Anders tvert av. Anders gikk tilbake 100 m. til ei hytte og fikk rep. skia ?? Jeg fant scooterspor på andre siden av gjerdet og fortsatte mot Kauto. Etter ca. 5 km. kom jeg til en samefamilie som var så grei å hente Anders de skulle til Kauto og dermed var dagen reddet for Anders.Heretter kalt hopp, knekk og kjør.Selv gikk jeg til Kauto.Anders hadde ordnet hytte og handlet inn masse god mat til oss. Ble en trivelig kveld med besøk av en N.P.L. er som hadde startet fra Nordkapp 1. Mars og var på tur sørover.Bjørn Fallos stakk også innom en trivelig kar som Anders var blitt kjent med i Hattfjelldal på tur nordover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar