Geir-Hugo Nilssen

Mann på 52år fra Tromsø som har bodd i Bardu i 30 år. Er på flytting tilbake og har nå fått muligheten til å realisere en gammel drøm. Bakgrunnen er gleden av å være ute på tur i alle årstider. Har gjennom mange år drevet aktivt med langrenn, randonee (toppturer) og orientering. Starter fra Lindesnes 17 Januar 2010 og skall bruke under 90 dager til Nordkapp. Vil gå alene på ski med sekk. Følg min ferd, klikke på SPOT ikonet til venstre.

onsdag 24. mars 2010

Dag 65. 21. Mars. Abisko - Leinavatn. 46 km.

Fra Abisko skrått over vannet til dalen som går over til Gævdnavatnet over Bipas til Altevatn og videre til Leinavatn. Her ventet Kjell Hanstad og Anders Ødegaard(som hadde startet dagen før fra Abisko) i Statskog si hytte. Kjell gikk N. P.L. i fjor vinter og har vært til god hjelp i mine forberedelser av turen og nå før siste del av turen.Ble tatt godt imot med og god mat og drikke. Har bodd i Bardu i nesten 30 år ,men måtte gå Norge på langs før jeg kom meg til de indre deler av kommunen. Vannet er 5 mil langt og da er det scooter eller båt som er framkomstmiddelet . Det har ikke jeg så dette er ukjent terreng for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar