Geir-Hugo Nilssen

Mann på 52år fra Tromsø som har bodd i Bardu i 30 år. Er på flytting tilbake og har nå fått muligheten til å realisere en gammel drøm. Bakgrunnen er gleden av å være ute på tur i alle årstider. Har gjennom mange år drevet aktivt med langrenn, randonee (toppturer) og orientering. Starter fra Lindesnes 17 Januar 2010 og skall bruke under 90 dager til Nordkapp. Vil gå alene på ski med sekk. Følg min ferd, klikke på SPOT ikonet til venstre.

torsdag 11. mars 2010

Dag 55. 11. Mars. Lønnsdal - Trygvebu. 38 km.

I går da jeg kom til Lønnsdal st. så tok jeg toget til min onkel og tante på Rognan. Det var veldig koselig å besøke dem bli oppvartet og få pratet med dem. Første prioritet var en dusj og så vask av sure klær. Tilbake i dag med toget for å gå videre.Våknet til 40 cm. nysne bare i løpet av natta pluss en del som er kommet de siste dagene. Valget ble dermed ganske enkelt . Fulgte E 6. ned til krysset til Junkerdalen opp dalen ca. 20 km. og så inn Skaitidalen til Trygvebu. Dermed ble det bare 200 m. gryning i nysne opp til knærne. Er to fantastiske daler som er helt spesielle, veldig dype V-daler .

1 kommentar:

  1. hei... pappa vi har vinter aktivitetsuke i neste uke..da har vi i 7kl. ansvar for skilekdagen.. det vil passe dårlig å være borte fra skolen den dagen.. men jeg gleder meg å treffe deg.. hilsen tommy ..
    Hei
    Du har sannelig fått utfordring med all den snøen som er kommet. Håper det snart er nok. Men det ser jo ut til at du klarer deg godt og finner løsninger på det også:) Ønsker deg god tur videre. Karen

    SvarSlett