Geir-Hugo Nilssen

Mann på 52år fra Tromsø som har bodd i Bardu i 30 år. Er på flytting tilbake og har nå fått muligheten til å realisere en gammel drøm. Bakgrunnen er gleden av å være ute på tur i alle årstider. Har gjennom mange år drevet aktivt med langrenn, randonee (toppturer) og orientering. Starter fra Lindesnes 17 Januar 2010 og skall bruke under 90 dager til Nordkapp. Vil gå alene på ski med sekk. Følg min ferd, klikke på SPOT ikonet til venstre.

lørdag 20. mars 2010

Dag 63. 19. Mars. Hukejavre - Abisko. 63 km.

Sol fra nesten skyfri himmel , men skikkelig sterk vind. Det var skavlet og ekkelt å gå etter ca. 8 km. avtok vinden og det ble helt stille. Sneen lå som ett jevnt pudderdekke over store hvite flater som jeg passerte over på ca. 1100 m. Ned ien dal som var stort sett grei litt vekslende føre her. Etterhvert kom jeg inn på Kungsleden som er enormt populært å gå etter. Her var det mye trafikk av folk for første gang på turen.(bortsett fra rundt skihytta i sulis) . Møtte blant annet en Svenske med en sekk på 37 kg. stakkars mann.Folk med tunge randonee ski dårlig skierfaringer som sliter unødvendig tungt. De fleste har nok ett normalt forhold til å ferdes her og er utrustet deretter. Jeg ser at jeg tilhører light utgaven av oppakning selv om jeg har med meg absulutt alt for å overleve selv om uværet skulle komme overraskende. Mye trivelige folk å treffe var blant annet innom Alesjavre og spiste lunsj. Videre nedover var det rene motorveien i forhold til det en er vant til av scooterspor. Hvorfor så lang etappe? Mine 3 sønner og ett barnebarn venter på meg i Abisko. Ble litt sent ,men det var godt å se dem igjen. Tar derfor en hviledag i Abisko nå på lørdag.

1 kommentar:

  1. Steike korr du går! Vi hadde en trivelig prat i Sulis,var ute og gikk tur med en Vorteh. Da hadde du slitt hardt fra Trygvebu. Skal gå Sulis-Abisko etter påske, men det blir ikke med din fart :-). God tur videre! Håkon og Sissel

    SvarSlett