Geir-Hugo Nilssen

Mann på 52år fra Tromsø som har bodd i Bardu i 30 år. Er på flytting tilbake og har nå fått muligheten til å realisere en gammel drøm. Bakgrunnen er gleden av å være ute på tur i alle årstider. Har gjennom mange år drevet aktivt med langrenn, randonee (toppturer) og orientering. Starter fra Lindesnes 17 Januar 2010 og skall bruke under 90 dager til Nordkapp. Vil gå alene på ski med sekk. Følg min ferd, klikke på SPOT ikonet til venstre.

torsdag 4. mars 2010

Dag 47. 3. Mars. Susendalen ( Furuheim gård ) ca. 43 km.

Gikk oppover Susendalen tok så inn på scooterløypa. Den går helt frem til Gunder Garsmark som tar imot overnatting. Løypa går gjennom ett vekslende terreng med ett usedvanlig aktivt dyreliv med mye spor ved og i traseen. Det er alt fra jerv og elg til mus og lemen. Deler av løypa var ikke kjørt etter siste snefall derfor lett å se spor. Dagens etappe var mye lengere enn jeg trodde da sporet ikke går i rett linje. Da jeg endelig kom fram var hytta varm. Ble ønsket velkommen med kveldsmat som var de kjente N.P.L. Bollene med ost og moltebær. Det var utrulig deilig og bli ønsket slik velkommen. Så tusen takk for det Elisabeth og Gunder. Nye ski var også ankommet sammen med nye forsyninger. Før Otta har stålkantene på den ene skia vært knekt på 4 plasser måtte tatt frem kniven noen ganger og skåret bort litt av sålen. Nå tok jeg ikke sjansen lenger.

1 kommentar:

  1. jeg var litt bekymret for de skiene de dagene vi gikk sammen! Godt å høre at du har fått nye. De gamle er kanskje brukanes til ved :) Tror jeg tok det samme friske scootersporet som deg ned fra Børgefjell, hehe. Jeg er skikkelig stiv og støl etter tre skikkelige tryn!! Fortsatt riktig god tur! Anders Ø

    SvarSlett