Geir-Hugo Nilssen

Mann på 52år fra Tromsø som har bodd i Bardu i 30 år. Er på flytting tilbake og har nå fått muligheten til å realisere en gammel drøm. Bakgrunnen er gleden av å være ute på tur i alle årstider. Har gjennom mange år drevet aktivt med langrenn, randonee (toppturer) og orientering. Starter fra Lindesnes 17 Januar 2010 og skall bruke under 90 dager til Nordkapp. Vil gå alene på ski med sekk. Følg min ferd, klikke på SPOT ikonet til venstre.

onsdag 3. mars 2010

Dag 46. 2. Mars. Viermahytta - Susendalen. Ca. 45km.

Gikk opp bak hytta mot Djupvatnet fulgte skispor. Ved vatnet dreide jeg mot klingelvatnet i rett linje over fjellet håpet det skulle være lettere. Når jeg kommer til hytta ved vannet er det scooter spor mot Viermadalen ? Kanskje jeg tok både ett lengere og tyngere rute ? Før jeg skulle begynne å kjøre ned til susendalen kom jeg heldigvis inn på scooter spor. Hadde vært lite vind så det var tungt å gå opp løype.Ble en veldig lang dag i ett strålende vær med sol fra skyfri gjennom Børgefjell Nasjonalpark. Var -17 grader da jeg startet kl. 07.00 og det var -27 når æ var framme. Susendal overnatting anbefales disponerer ett helt hus med alt til og med vaskemaskin. Tlf. 75185623

1 kommentar:

  1. Hei Geir Hugo!
    Velkommen til Nord-Norge!
    Artig å følge med deg på turen Dette går jo helt supert! God tur videre!

    Kjell

    SvarSlett